4 din 10 români dețin în acest an sau au deținut criptomonede. 96% dintre adulții români conectați la internet au auzit de criptomonede, iar 84% dintre români vor să cumpere criptomonede. Bitcoinul cea mai cunoscută criptomonedă în rândul românilor, conform unui studiu.
IPSOS România, la solicitarea Tradesilvania.com, a făcut în ianuarie un studiu de piață independent, care evaluează gradul de adopție a criptomonedelor în România. Studiul a fost realizat în rândul a 500 utilizatori de internet cu vârste cuprinse între 18-55 ani, proveniți din mediul urban sau rural din România.
Studiul a identificat faptul că majoritatea covârșitoare (96%) a adulților români conectați la internet au auzit de criptomonede, cea mai mare pondere dintre aceștia reprezentând respondenții din orașele mari (cu peste 200.000 de locuitori), cu un nivel superior de educație.
4 din 10 persoane care au auzit de criptomonede dețin sau au avut în posesie criptomonede până în prezent, ceea ce denotă, conform studiului, tendința de creștere a adopției criptomonedelor pentru români de-a lungul ultimilor ani.
84% dintre români vor să cumpere criptomonede. Acest indicator este mai mare în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 44 ani, respectiv în rândul rezidenților din București și orașele de mărime medie (50.000-200.000 locuitori).
Bitcoin (BTC) continuă să fie cea mai cunoscută criptomonedă în rândul românilor, fiind menționată spontan de peste 70% dintre respondenți și se regăsește în prezent în portofoliul a două treimi dintre deținătorii de criptomonede din România. Alte criptomonede de interes pentru români includ Ethereum (ETH) și Dogecoin (DOGE). Moneda românească Elrond (EGLD) este cunoscută de 1 din 5 respondenți care au auzit de crypto, iar 8% dintre posesorii de criptomonede dețin EGLD.
Cu privire la jetoanele nefungibile (NFT – eng: non fungible tokens), studiul a identificat faptul că 1 din 2 adulți români cu acces la internet a auzit de Non Fungible Tokens. Ponderea este semnificativ mai mare în rândul celor care au auzit de crypto, dețin, au deținut sau intenționează să achiziționeze criptomonede. Studiul arată că 1 din 5 respondenți care au auzit de NFT deține jetoane nefungibile.
În România utilizatorii crypto preferă informațiile furnizate de platformele specializate în investiții digitale.
Rezultatele denotă faptul că utilizatorul român de crypto este educat, are o înțelegere bună a ecosistemului crypto și preferă să se informeze de la specialiștii din domeniu.
Studiul mai arată că 55% dintre românii familiarizați cu noțiunea de criptomonede doresc că băncile din România să ofere servicii crypto, acesta fiind și un element definitoriu pentru renunțarea la serviciul bancar actual și migrarea către un alt furnizor de servicii financiare.